AKTUÁLNÍ DOKUMENTY
Usnesení číslo 2024-9
od 1.10.2024 do 16.10.2024
Záměr na pronájem restaurace
od 1.10.2024 do 30.10.2024
Volby do zastupitelstve krajů a Senátu Parlamentu ČR
od 10.7.2024 do 29.9.2024
Závěrečný účet obce za rok 2023
od 22.6.2024
Rozpočtové opatření číslo 6/2024
od 22.6.2024
Rozpočet obce na rok 2024
od 28.12.2023
Střednědobý výhled rozpočtu obce Židovice na 2024 - 2027
od 28.12.2023
Svazek obcí Podřipsko
Smlouvy rok 2024
Bankovní spojení - OÚ Židovice:
UniCredit Bank, a.s
1387693204/2700
KONTAKT
Vážení spoluobčané,
dovolujeme si Vás nově informovat ohledně jednání, která se týkájí nově připravované vysokorychlostní tratě /dále jen VRT/. Budeme Vás informovat tak, aby jste byli v obraze, jak se chovají Vámi zvolení krajští zastupitelé. Vysokorochlostní trať se může samozřejmě značně dotknout i naší obce, a proto Vás budeme průběžně informovat o jednáních, která probíhají.
Naším cílem i cílem okolních vesnic, je odklonit VRT do již dříve odsouhlaseného koridoru, který kopíruje prakticky dálnici D8. Jedná se o platnou trasu schválenou a odsouhlasenou ZÚR
Zkratka ZÚR: Zásady územního rozvoje jsou součástí územně plánovací dokumentace, kterou kromě nich tvoří územní plán a regulační plán. Zásady územního rozvoje se pořizují a vydávají pro území celého kraje.
S dalším vývojem VRT Vás budeme samozřejmě informovat ... informace níže.
V přípdě nějakých dalších dotazů jsme Vám samožřejmě kdykoliv k dispozici.
OÚ Židovice
6.9.2024
V pátek 6.9.2024 se zástupci naší obce (Martin Rehárik a Miloslav Krejný) zúčastnili prvního jednání pracovní skupiny, kterou zřídil Ministr dopravy Martin Kupka. Co jsme se dozvěděli?
1) Celý projekt VRT se rozdělil do dvou fází (1 a 2). První fáze je napojení VRT na stávající trať 090 u obce Oleško. Tato fáze se již ze strany správy železnic projektuje a vše směřuje k EIA (Vyhodnocení vlivů na životní prostředí, anglicky environmental impact assessment). V plánu je vše stihnout do konce roku 2025.
2) Druhá fáze povede těsně kolem obcí Židovice a Hrobce směrem k obci Křešice. Počítá se stavbou estakády (mostem) přes silnici 24056, železnici 090 a Labe v délce více jak 1100 metrů. Tato fáze je v přípravě zadávací dokumentace pro výběr projekční kanceláře. Zde bude EIA až za cca 3 roky.
3) V rámci 1. fáze se spustil GIS portál, kde si každý může prohlédnout, kudy navrhovaná VRTka povede. A zde čekalo pro naší obec velmi nemilé překvapení v podobě plánované trafostanice, která stojí v katastru naší obce. Níže na obrázku se podívejte na její obří rozlohu 80.000 m2. Je velká jako celá naše zastavěná obec! Navíc tato trafostanice je zcela mimo plánovaný koridor VRT. V souvislosti s touto stavbou nebude potřeba zkoumat soulad s územním plánem, protože se jedná o technickou infrastrukturu.
4) Obec Židovice a Hrobce (Rohatce) bohužel čeká nepříjemné období (odhadem více jak 10 let), kdy budeme muset strpět rozsáhlé staveniště a samotnou stavbu VRT. Špatnou zprávou je, že nejprve to bude fáze 1 a k této se časem připojí fáze 2 - původně se počítalo pouze s jednou stavební fází.
V rámci diskuze jsme „zasypali“ Správu železnic a ministra Kupku celou řadou otázek a námětů, které považujeme za důležité, aby stavba VRT byla co nejmenší zátěží pro naši obec.
V úterý 7.5. přijal náš obecní úřad Židovice návštěvu krajských zastupitelů, kteří vyslyšeli naši výzvu, aby zavítali do naší obce a naživo zde viděli konkrétní umístění preferované zelené varianty projektu VRT (vysokorychlostní trať). Tato varianta zasáhne neblaze desítky obcí, ale Židovice a Hrobce budou mezi nejvíce postiženými v rámci navrženého projektu VRT.
Konkrétně k nám zavítali PaedDr. Jiří Kulhánek – 1. náměstek hejtmana, Mgr. Tomáš Rieger - radní pro majetek a investice, Ing. Jan Růžička – radní pro finance a Mgr. Zdenka Vachková - předsedkyně výboru pro výchovu, vzdělávání a zaměstnanost.
Za naši obec Židovice se jednání účastnil starosta Ing. Miloslav Krejný a zastupitel obce Martin Rehárik. Další hostem byla starostka obce Hrobce Ing. Kateřina Hlaváčková.
Diskuze k tématu VRT byla věcná a korektní, především oceňujeme otevřenost naslouchat informacím, které naše obce považují za důležité a klíčové. Naši společnou (Židovice, Hrobce) argumentaci k problémovým úsekům plánované zelené variantě, která se bude schvalovat na červnovém krajském zastupitelstvu, jsme opřeli o celou řadu námitek. Tyto jsme prezentovali jak na mapových podkladech, tak i v terénu, kudy by budoucí trať měla vést.
Chápeme, že VRT je třeba postavit, ale požadujeme, aby proveditelnost stavby byla pro krajinu, obce a občany dotčených obcí co nejmenší zátěží.
Věříme, že společné setkání vysvětlilo hostům naše obavy, které s projektem VRT dlouhodobě sdílíme.
Děkujeme všem zúčastněným za návštěvu a těšíme se na další setkání.
22.05.2023 Společné stanovisko samospráv o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací
12.12.2022 Veřejná vyhláška o zveřejnění návrhu 5. aktualizace Zásad územního rozvoje Ústeckého kraje
09.12.2022 Otevřený dopis ministrovi - prosinec 2022
21.03.2022 VRT krajinou - Nedej se! | Česká televize (ceskatelevize.cz)
20.09.2021 Evropský účetní dvůr - Evropská vysokorychlostní železniční síť: realita
15.09.2021 Prohlášení Memoranda o vzájemné spolupráci ze dne 15.9.2021
03.09.2021 Mapa nových variant VRT 2021 - porovnání s platnou trasou ZÚR - 9-2021
03.09.2021 Rozvrtaná krajina - dopis krajským zastupitelům - 9-2021
03.09.2021 Rozvrtaná krajina - nepravdy - 9-2021
12.01.2021 Informační schůzka RS4, úsek Praha - sjezd Lovosice sjezd Litoměřice ze dne 12.1.2021